Diablo 4'ün piyasaya sürülmesi,  şimdiye kadarki en büyük lansmanını yapmakla övünen Blizzard için çok iyi gitti. Ancak oyun, ilk sezonunun tanıtımına ve Battlepass'a yaklaşırken oyuncuların yeni sezon ve battlepass için kafası karıştı.

Yeni Diablo oyuncuları (ve oyunun önceki yinelemelerinde sezonluk oyuna dahil olmayanlar), sezonluk içeriğe katılmak ve beraberindeki battlepass'tan en iyi şekilde yararlanmak için yapmak zorunda olduklarını öğrendiler. Yeni sezonluk karakterler oluşturun ve sıfırdan seviye atlamaya başlayın. Sadece bu da değil, gelecek sezonlarda katılmak istiyorlarsa bunu her üç ayda bir yapmaları gerekecek. Aslında bu durum Diablo 3'te de vardı.

Diablo yöneticilerinden Rod Fergusson, bu hafta Twitter'daki yanıtlarda kafa karışıklığını gidermek için çok çalışıyor. Diğer şeylerin yanı sıra, Fergusson'dan oyuncuların mevcut karakterlerinin yeni bir sezonun başlangıcında kaybolmayacağını - Blizzard'ın "ebedi diyar" dediği yerde yaşayacaklarını ve sezonluk karakterlerin bir kez açılacağını açıklaması istendi.  Ayrıca, oyuncuların Diablo 4 hikayesini yalnızca bir kez tamamlamaları gerektiğini ve sonraki karakterlerde daha rahat biçimde seviye atlamak için bunu atlayabileceklerini vurguluyor.

Ancak birçok oyuncunun kafası hâlâ karışık ve hayal kırıklığına uğramış durumda. “Ben yeni bir Diablo oyuncusu ve yeni bir babayım. Eğer öyleyse, oynamak için günde belki sadece bir saatim var. Yani şu anki karakterim sadece 11. seviye,” dedi biri . "Temelde bu oyunu oynamamam gerektiğini söylüyorsun, değil mi?" gibi yorumlar geldi vakti az olan oyunculardan.

Sorun, Diablo'da sezonların, Diablo 4'ün katılmaya çalıştığı yeni nesil canlı hizmet oyunlarında olduğundan farklı bir anlama gelmesi nedeniyle ortaya çıktı.

Diablo oyuncuları için bir sezon, rekabetçi bir temiz sayfadır: kendilerini birbirlerine ve oyunun kendisine karşı test etme fırsatı. Başlangıçta merdivenler olarak adlandırılan bu özellikler, Diablo 2'nin çevrimiçi bir özelliği olarak tanıtıldı ve burada oyuncular, karakterlerinin seviyesini en hızlı yükselten ve liderlik tablolarında tırmanan oyuncular olmak için yarıştı. Blizzard, Diablo 3 için sezonları yeniden adlandırdı ve rekabetçi sistem ile ilgilenmeyenler için katılımı daha cazip hale getirmek için bazı harika sezonluk ganimetler sunan bir ödül yapısı ekledi.

Oyun, özellikle Destiny 2 topluluğundan bir oyuncu ve içerik oluşturucu akını gördü. Destiny 2'de, diğer birçok live-service oyununda olduğu gibi, tek bir karakterin sürekli olarak yeni içerik sezonları boyunca ilerlemesine odaklanılır. Bu oyuncular için, yeni karakter gereksinimi son derece mantığa aykırıdır.

Bu sorunu daha da kötü hale getiren Blizzard, bireysel sezonlara ve dolayısıyla sezonluk karakterlere özel olacak yeni görev dizileri ve oyun mekaniği dahil olmak üzere içerik olacağını söyledi. Bu, tek bir karakterle Diablo 4'ün sunduğu her şeyi göremeyeceğiniz anlamına gelir .

Ve hepsi bu kadar değil - bunun bir de finansal unsuru var. Blizzard, Diablo 4'ün battle pass'ını (serinin tarihindeki ilk) açıkça oyunun sezonlarına bağladı ; bu, yalnızca yeni karakterler başlatmayı taahhüt eden oyuncuların pası ilerletebileceği ve ödülleri talep edebileceği anlamına geliyor. Battlepass'ın ücretsiz bir aşaması vardır, ancak iki premium katmanı da vardır. Bir battlepass satın alırsanız, yeni bir karaktere başlamadan ondan herhangi bir değer elde edemezsiniz. (Ya da başka bir deyişle, Blizzard, battle pass pazarını sezonluk oyun oynamak isteyen kişilerle sınırlandırmıştır.)

Bazı oyuncular Blizzard'ı bu politikayı geri çevirmeye çağırırken, Diablo topluluğunun geri kalanı şaşkın bir şekilde"ne bekliyordun?" şeklinde tepki verdi. Yine de ikisinin de haklı olduğu noktalar var. Yeni karakter üstüne yeni karakter başlatma olayı, Diablo'nun oyun tasarımına ve uzun ömürlü ve oldukça büyük topluluğunun alışkanlıklarına işlenmiştir. (Zaten üç Diablo 4 karakterim var ve kampanyayı henüz bitirmedim.) Bu geleneğin, diğer oyunlar tarafından farklı bir şey beklemek üzere eğitilmiş yeni oyuncuların akınına uyum sağlamak için değişmesi için hiçbir neden yok.

Ancak Blizzard, battle pass ilerlemesini ve para kazanmayı sezonlara bağlayarak ve bu sezonlardaki özel içeriği sınırlayarak, Diablo 3 ve öncesinde yalnızca isteğe bağlı bir oyun stili olan şeye çok kesin bir vurgu yapıyor . Sezonluk oyun, oyunun merkezinde yer alacak ve en heyecan verici güncellemelerin gerçekleştiği yer olacak. Orijinal karakterlerine bağlı kalmayı tercih eden oyuncular, muhtemelen kaçırdıklarını hissedeceklerdir (oyun inkar edilemez bir şekilde, uzak seviye 100 sınırının peşinde onlara yapacak çok şey veriyor olsa da).

Blizzard'ın bu konuda geri adım atması pek olası değil. Diablo 4'ün sezonluk karakter sıfırlamalarını yeni hizmet oyunu yapısına ayrılmaz bir şekilde bağlama kararı bana cesur ve çok kasıtlı geldi. Bu geliştiriciler, oyunlarının gücünün nerede olduğunu ve Diablo oyuncularının en çok neyi yapmayı sevdiklerini biliyorlar.
 

Kaynak: HABER MERKEZİ