Yağmur KARADAĞ/İzmir Gazeteciler Cemiyeti (İGC)’nin Türkiye Gazeteciler Sendikası (TGS) ile birlikte yürüttüğü ‘Basın Özgürlüğü için Örgütlü Gazeteciler ve Güçlü Dayanışma Projesi’ kapsamında kurulan İGC Basın Akademisi Şubat-Mayıs 2025 eğitimleri ikinci gününde Görsel İşitsel İçerik Uygulamaları dersiyle sürdü.
Eğitmen Emin Aydoğan’ın verdiği, yoğun katılımın olduğu ilk hafta eğitiminde kamera çeşitleri, sensörler, objektif türleri ele alındı. Aydoğan, gazetecilerin kameralarını çekime nasıl hazırlamaları gerektiği noktasında da püf noktalarını verdi.
“DAHA FARKLI YORUMLAR KATMAK İÇİN ÇALIŞIYORDUK”
Kameramanlığın zor bir meslek olduğunu da vurgulayan Aydoğan, “Günümüzde kameramanlık daha çok ajans kameramanlığına döndüğü için, televizyon kameramanlığı artık yok denilecek kadar az. Özellikle bütün medya organlarının faydalandığı ajanslar var. Tüm ülke buradaki kameramanların gözünden haberleri izliyor. Geçmiş yıllarda kameramanlar haberlere daha farklı açılardan, daha farklı yorumlar katmak için çalışıyordu. Dolayısıyla da her kameramanın kendine has bir tarzı vardı. Günümüzde bunu kaybettik” dedi.
“SANATSAL YÖNÜ OLMALI”
Kameramanlığın teknik bir konu olduğunu ama mutlaka işe hâkim olmak gerektiğini dile getiren Aydoğan, “Benim için işin sanatsal boyutu daha önemli. Yapacağımız işler kendi ürettiğimiz hikayemiz. Kameranın arkasında işimize kendimizden bir şeyler gönderiyorsak, bunun bir süre sonra kendi tarzı ve sanatsal bir yönü olması gerekiyor” diye konuştu.