— Hazine ve Maliye Bakanı Mehmet Şimşek, İYİ Parti Trabzon Milletvekili Yavuz Aydın’ın Meclis’e sunduğu soru önergesine yanıt vererek maaş ve ücret artışlarına ilişkin önemli rakamlar paylaştı. Önergede, son üç yıldaki reel değişimler ile 2026-2027 yıllarına ilişkin hedefler sorulmuştu.
2026 yılı artış oranları açıklandı
Soru önergesine verdiği yanıtta ekonomi programının temel hedefinin "yüksek, sürdürülebilir ve kapsayıcı büyüme ile refah artışı sağlamak" olduğunu belirten Şimşek, 2026 yılında hayata geçirilen artış oranlarını şu şekilde sıraladı:
-
En Düşük Memur Maaşı: Yüzde 39,38 oranında artış sağlandı.
-
En Düşük Emekli Aylığı: Yüzde 39,52 oranında artış gerçekleşti.
-
Asgari Ücret: Sene başından geçerli olmak üzere yüzde 27,01 oranında artırıldı.
2002'den bu yana reel artış vurgusu
Bakan Şimşek, 2002 yılının aralık ayından bugüne kadarki dönemsel değişimlere de dikkat çekerek, aile yardımı dâhil en düşük memur maaşında reel olarak %261, en düşük emekli aylığında reel olarak %621 ve asgari ücrette ise reel olarak %207 oranında artış sağlandığını ifade etti.
Vergi sisteminin ücret gelirlerini pozitif yönde ayrıştırdığını belirten Şimşek, 1 Ocak 2022 tarihinden itibaren asgari ücretin tamamen vergi dışı bırakıldığını, asgari ücretin üzerinde ücret alanların ise belirli matrah kısımlarının gelir ve damga vergisinden istisna tutulduğunu hatırlattı.





