Türkiye genelindeki tüm okul öncesi, ilkokul, ortaokul ve lise kademelerinde aylardır devam eden kurumsal ve akademik yoğunluk yerini tatil heyecanına bırakıyor. Millî Eğitim Bakanlığı bünyesinde faaliyet gösteren eğitim kurumlarında eğitim hayatını sürdüren yaklaşık 18 milyon öğrenci, yarın sınıflarında karnelerini teslim alarak resmen yaz tatili dönemini başlatacak. Öğrencilerin yanı sıra dersliklerdeki lojistik ve eğitsel süreçleri yöneten 1,2 milyona yakın öğretmen de bu zilin çalmasıyla birlikte oldukça hareketli ve yoğun geçen bir çalışma yılını geride bırakmış olacak. Eğitim takvimi incelendiğinde, geride kalan dönemin oldukça planlı ve sistemli bir işleyişle yürütüldüğü açıkça görülüyor.

Mevcut dönemin kronolojik dökümüne bakıldığında, öğrenci ve öğretmen kadrolarının 2025-2026 eğitim öğretim yılı için ilk olarak 8 Eylül 2025 tarihinde ders başı yaptığı hatırlanıyor. Kış aylarına girilmeden önce dinlenme fırsatı sunan birinci dönem ara tatili 10-14 Kasım 2025 tarihleri arasında uygulanırken, sömestr tatili öncesindeki süreç bu adımla tahkim edildi. Yılın ikinci yarısında ise öğrencilerin motivasyonunu yüksek tutmak amacıyla planlanan ikinci dönem ara tatili 16-20 Mart tarihleri arasında gerçekleştirildi. 2 Şubat tarihinde kapılarını açan ikinci dönem, yarın verilecek karnelerle birlikte yasal olarak tamamlanmış olacak. Sınıflardaki son kontrollerin yapılmasının ardından milyonlarca çocuk, bir yıllık emeğin karşılığı olan belgelerini alarak okul binalarından ayrılacak.

Sınav maratonunu tamamlayan adaylar için temmuz ayında sonuç mesaisi başlayacak

Karnelerin alınmasıyla alt sınıflar için tam anlamıyla bir dinlenme dönemi başlarken, mezuniyet aşamasında olan veya üst öğrenim kademelerine geçmeye hazırlanan yüz binlerce aday için ise heyecanlı bekleyiş devam ediyor. Ortaokul kademesinin son sınıfında eğitim alan ve liselere yerleşmek amacıyla ter döken öğrenciler, 13 Haziran tarihinde geniş güvenlik önlemleri altında gerçekleştirilen Liselere Geçiş Sistemi (LGS) kapsamındaki merkezi sınavı tamamlamıştı. Bakanlık takvimine göre, ortaöğretim kurumlarına geçişte kritik bir eşik olan bu merkezi sınavın sonuçları 10 Temmuz tarihinde resmi internet sitesi üzerinden ilan edilecek. Öğrenciler ve aileleri, bu tarihten itibaren aldıkları puanlar doğrultusunda tercih listelerini oluşturmaya başlayacak.

Benzer bir heyecan ve gelecek planlaması, lise öğrenimini tamamlayan son sınıf öğrencileri ile mezun adaylar arasında da üst seviyede yaşanıyor. Yükseköğretim kurumlarındaki lisans ve ön lisans programlarına yerleşebilmek adına uzun süre hazırlanan adaylar, 20-21 Haziran tarihlerinde gerçekleştirilen Yükseköğretim Kurumları Sınavı (YKS) oturumlarında dirsek çürüttü. Sınavın ilk aşaması olan ve genel yetenek ile muhakeme becerilerini ölçen Temel Yeterlilik Testi (TYT) 20 Haziran tarihinde organize edildi. Ertesi gün olan 21 Haziran'da ise adayların branş alanlarındaki uzmanlıklarını ölçen ikinci oturum Alan Yeterlilik Testleri (AYT) ve dil bölümlerini hedefleyen üçüncü oturum Yabancı Dil Testi (YDT) sorunsuz bir şekilde tamamlandı. Gelecek akademik kariyerlerini bu puanlarla şekillendirecek olan milyonlarca gencin gözü kulağı, ÖSYM tarafından 22 Temmuz tarihinde açıklanacak olan resmi sonuç belgelerine çevrilmiş durumda.

Eğitim kadroları mesleki çalışmalarını haziran sonunda dijital ortamda tamamlayacak

Öğrencilerin okul binalarından ayrılmasının hemen ardından, eğitim sisteminin omurgasını oluşturan öğretmenler için de dönem sonu idari takvimi işlemeye başlayacak. Millî Eğitim Bakanlığı bünyesinde görev yapan yüz binlerce eğitimcinin katılım sağlayacağı 2026 Haziran Dönemi Mesleki Çalışma Semineri için kurumsal hazırlıklar tamamlandı. Bakanlığın dijital dönüşüm vizyonuna uygun olarak, öğretmenlerin okula fiziki olarak gitmelerine gerek kalmadan yürütülecek olan bu çalışmalar 29-30 Haziran tarihlerinde gerçekleştirilecek.

YKS heyecanı başladı: 2,4 milyon aday üniversite hayali için ter dökecek
YKS heyecanı başladı: 2,4 milyon aday üniversite hayali için ter dökecek
İçeriği Görüntüle

Eğitim yöneticileri ve öğretmenler, kendileri için hazırlanan müfredat değerlendirme, yeni eğitim teknikleri ve dönem sonu raporlama içeriklerine Öğretmen Bilişim Ağı (ÖBA) platformu üzerinden çevrim içi olarak erişim sağlayabilecek. İki gün sürecek olan bu yoğun dijital mesainin ardından öğretmenler de yasal yaz tatili haklarını kullanmak üzere idari izin dönemine girmiş olacaklar. Kurumsal işleyişin dijitalleşmesi, hem lojistik maliyetlerin önüne geçerken hem de öğretmenlerin mesleki gelişim süreçlerini kesintiye uğratmadan tamamlamalarına imkan tanıyor.

Yeni eğitim döneminin açılış tarihi eylül ayının ortası olarak ilan edildi

Yarın verilecek karnelerle başlayacak olan üç aylık büyük tatil döneminin ardından, okulların kapılarını yeni kayıtlar ve bir üst sınıfa geçen öğrenciler için yeniden ne zaman açacağı da netlik kazandı. Millî Eğitim Bakanlığı’nın erken dönem planlama stratejisi doğrultusunda, 2026-2027 eğitim öğretim yılı başlangıç takvimi kamuoyuna duyuruldu. Yapılan resmi açıklamaya göre, tüm Türkiye genelindeki ilk ve ortaöğretim kurumlarında 14 Eylül'de ders başı yapılacak. Yaz aylarında gerçekleştirilecek olan tadilat, bakım ve onarım çalışmalarının tamamlanmasının ardından, eylül ayının ortasında milyonlarca çocuk ve öğretmen yeniden dersliklerdeki yerlerini alarak yeni bir başarı döneminin kapısını aralayacak.

Kaynak: AA